• Reklam , şikayet ve tüm konular için Skype

Şişecam, 2024'ün İlk Dokuz Ayında 136 Milyar TL Net Satış Elde Etti

Andrea

Ajans Yetkilisi
Ajans Yetkilisi
Cam sektörünün lider kuruluşlarından Şişecam, 2024 yılının ilk dokuz aylık dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirketin konsolide net satışları 136 milyar TL olarak gerçekleşirken, uluslararası satışların konsolide satışlar içindeki payı yüzde 59 seviyesinde oldu.

Şişecam, bu dönemde Türkiye’den yapılan ihracat ve Türkiye dışı üretimlerden elde edilen satışlarla küresel pazardaki etkinliğini sürdürdü.

Ocak-Eylül 2024 döneminde toplam 18,6 milyar TL yatırım yapan Şişecam’ın ihracatı ise 730 milyon dolara ulaştı.

Şirket, bu süreçte 4,2 milyon ton cam üretimi gerçekleştirirken, 3,5 milyon ton soda külü ve 2,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretti.

Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, şirketin finansal sonuçları ve mevcut ekonomik koşullara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Elverici, "Girdi verdiğimiz sektörlerdeki belirsizlikler ve ekonomik dalgalanmalar, satış gelirlerimiz ve karlılık hedeflerimizi etkiliyor.

Ancak kontrolü elden bırakmadan, kısa ve orta vadeli stratejilerimizi güncelleyerek riskleri yönetiyor ve faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

Finansal ve operasyonel verimliliği öncelikli olarak ele alıyor, bütçe kontrolüne odaklanıyoruz,” dedi.

1935 yılında, İkinci Dünya Savaşı’ndan yalnızca dört yıl önce kurulan Şişecam, 89 yıllık tarihinde birçok zorluğa göğüs gerdi.

Elverici, şirketin bu süreçte kazandığı deneyimin altını çizerek, “Karşılaştığımız krizler, hızlı ve değişken belirsizliklerle başa çıkma becerimizi ve dayanıklılığımızı artırdı.

Stratejik adımlar atmayı ve değişen koşullara hızla uyum sağlamayı öğrendik. Bugün de aynı kararlılıkla zorlu koşulları en doğru şekilde yönetmek için sahadayız,” diye konuştu.

Şirketin uzun vadeli sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odaklı stratejiler izlediğine vurgu yapan Elverici, “Cam üretim teknolojilerinin geleceğini şekillendirmek adına ‘Plant of the Future’ platformumuzu tanıttık.

Açık inovasyona dayalı bu platform ile bir ‘hizmet modeli’ oluşturmayı ve başta soda külü endüstrisi olmak üzere portföyümüzdeki diğer sektörlere yaymayı hedefliyoruz.

En iyi uygulamaların ötesine geçerek yarının ihtiyaçlarına cevap verecek çözümler üretmeyi amaçlıyoruz,” ifadelerini kullandı.

Şişecam, belirsizlik ve kriz ortamlarında operasyonlarının dayanıklılığını artırırken, uzun vadeli hedeflerinden vazgeçmiyor.

Elverici, “89 yıllık kurumsal geçmişimizden aldığımız güçle gelişim yolculuğumuzu kararlılıkla sürdüreceğiz,” diyerek, şirketin geleceğe yönelik sağlam adımlar atmaya devam edeceğini belirtti.
 

Footer Link

instagram türk takipçi satın al instagram takipçi satın al instagram garantili takipçi satın al dizipal likit sosyal medya yönetimi influencer marketing firma rehberi takipçi al kadın kolyeleri izmir avukat vozol antalya psikolog nbase smm panel hd film izle gaziantep diyetisyen
Üst