• Reklam , şikayet ve tüm konular için Skype

İhracatçı Yeni Pazarlarla Krizi Aşmayı Hedefliyor

Andrea

Ajans Yetkilisi
Ajans Yetkilisi
Ev ve mutfak eşyaları sektörü, Avrupa ve Orta Doğu pazarlarındaki daralmaya rağmen ihracatını artırmak için alternatif pazarlara yöneliyor.

Geçtiğimiz yılı 3,5 milyar dolar ihracatla kapatan sektör, bu hedef doğrultusunda Malezya'da düzenlenen organizasyonla hem yerel hem de çevre ülkelerden gelen alıcılarla buluştu. Türkiye’den 20 üretici firmanın katıldığı etkinlikte, önemli iş birlikleri hayata geçirildi.

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) tarafından Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle gerçekleştirilen etkinliğin sektör adına büyük bir başarı olduğu ifade edildi.

EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, "Malezya’daki pazar payımızı yüzde 0,3’ten yüzde 2,5’e çıkarmayı hedefliyoruz.

Artık kârlı pazarlara odaklanmak, çeşitliliği artırmak ve farklı pazarlara yönelmek zorundayız.

Çin gibi güçlü rakiplerle rekabet edebilmek için markalaşma, tasarım ve kaliteye öncelik veriyoruz." dedi.

Soldan%20Sa%C4%9Fa_Beyhan%20Baycar_Emir%20Salim%20Y%C3%BCksel_Talha%20%C3%96zger.jpg


Türk Ürünlerine Malezya’da Büyük İlgi


Malezya’da düzenlenen etkinlikte, ağırlıklı olarak Malezya, Endonezya ve Singapur’dan gelen 60’ı aşkın satın almacı ile bir araya gelindi.

Talha Özger, bu tür organizasyonların sektördeki tüm firmalarla iş birliği içinde gerçekleştirildiğini belirterek, “Birlikte çalışarak sektöre ve ülkemize katkı sağlıyoruz.

Biz buna ‘rekaberlik’ diyoruz; çünkü bu mücadele markalar için değil, ülkemizin kalkınması için veriliyor.” diye konuştu.

Türk Dizilerinden İlham Alan Strateji


Asya pazarında Çin'in güçlü etkisine rağmen, Türk dizilerinin sağladığı bilinirliği avantaja dönüştürmek istediklerini dile getiren Özger, “Bu bölgede Türk dizileri sayesinde bir tanınırlık oluşmuş durumda.

Bu fırsatı değerlendirerek Malezya pazarındaki payımızı artırmayı ve Türk ürünlerinin kalitesini daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Özger, ayrıca Latin Amerika ve Avrupa gibi pazarlarda da etkinliklerini artıracaklarını belirtti.

"Kârlı Pazarları Kovalamalıyız"


Türk ihracatçısının finansman ve kur dalgalanmalarına rağmen yatırımlara devam ettiğini vurgulayan Özger, bu sürecin geçici olduğuna inandıklarını belirtti.

“Türk üreticisi her zaman zorlukların üstesinden geldi.

Bugün de taşın altına sadece elimizi değil, gövdemizi koyuyoruz. Sabrederek bu zorlu günleri de geride bırakacağız.” dedi.

Büyükelçi Yüksel’den Stratejik İş Birliği Vurgusu


Türkiye’nin Kuala Lumpur Büyükelçisi Emir Salim Yüksel ise Malezya’nın zor ancak büyük fırsatlar barındıran bir pazar olduğuna dikkat çekerek, “Ticaret heyetlerimizin bu gibi etkinliklerle bağlantılar kurmaya devam etmesi büyük önem taşıyor.

Türk firmaları özellikle gıda sektöründe ciddi bir potansiyele sahip.

Malezya’nın yatırım ajansı da bu konuda önemli bilgiler sunuyor.” diye konuştu.
 

Footer Link

dizipal firma rehberi takipçi al kadın kolyeleri antalya psikolog nbase smm panel hd film izle gaziantep diyetisyen takipçi satın al instagram takipçi satın al takipçi takipçi satın al instagram beğeni beğeni beğeni satın al instagram beğeni satın al calculator6 archiby baklava
Üst